Iskolánk képviselői Tivatban

Po pozivu gospođe Ljerke Sindik iz NVU-a „Gjurgjevo brdo” iz Tivta, ravnateljica škole Stanislava Stantić Prćić i voditeljica učeničke zadruge Ivana Vuković, prezentirale su radionicu izrade predmeta od slame i sjemenki.
Radionice je posjetila sekretarka za drušvene djelatnosti, općine Tivat, Borka Mršulja i Ivana Petković sa suradnicima OŠ „Drago Milović” iz Tivta i uz prisustvo: ravnateljice Mladene Soldat Ivović, učiteljice Nevenke Saveljić i Valentine Sertić dopunske škole hrvatskog jezika.
Učenici su najprije naučili kakva slama treba biti da bi je uspješno oblikovali, a zatim su svoje znanje primijenili ukrašavajući oznake za čitanje ili straničnike, koje su upotpunili svojim porukama. Potom su u moru zrna i sjemenki tražili boje kojima će ispuniti različite oblike, a među njima su najčešći bili upravo oni primorski.
Tijekom boravka u Tivtu posjetili smo Generalni konzulat Republike Hrvatske u Crnoj Gori, gdje nas je srdačno dočekala generalna konzulica Jasminka Lončarević, sa kojom smo razgovarali o značaju zajedničkih projekata i podršci Središnjeg državnog ureda.
Na poziv voditeljice radio Dux-a upoznali smo širu javnost sa radom naše škole i učeničke zadruge.
Sudeći po dobrim dojmovima učenika, možemo zaključiti da smo obnovili stara prijateljstva i udružili se u kreativnosti. Zbog toga se nadamo dogovorenom zajedničkom projektu posjete tavankutske djece djeci Boke Kotorske. Lásd a képgalériát.

Világkapcsi nap

Naša škola je 18. listopada obilježila Svjetski dan kravate.
Dan kravate slavi se u Republici Hrvatskoj od 18. listopada 2003. godine, a naša škola je nastavila dugogodišnju tradiciju obilježavanja ovoga dana.
Dan je započeo uvodom učenika 5. a razreda o najznačajnijim obilježjima kravate.
Nastavnik hrvatskog jezika, Bruno Dronjić, uputio je učenike u turbulentnu povijest kravate u 20. stoljeću. U praktičnom dijelu učenici viših razreda su izrađivali vlastite kravate - origami tehnikom.
Učenici nižih razreda, sa nastavnicom Hrvatskog jezika sa elementima nacionalne kulture Josipom Kojić, upoznali su značaj i povijest kravate, ukrašavali pano i pravili čestitke u obliku košulje i ukrasili ih kravatom - izumom Hrvata. Lásd a képgalériát.

Világ Apple Day

Svetski dan jabuke obeležen je u našoj školi nizom aktivnosti sa đacima mlađeg i starijeg uzrasta.
Učenici 4.b razreda su posetili voćnjak, učenika Andreja Davčika, u Gornjem Tavankutu. Učestvovali su u berbi jabuka, te nabrali i pripremili jabuke za celu školu u saradnji sa učiteljicom Mirjanom Savanov.
Učenici petog i šestog razreda, koji pohađaju izborni predmet Bunjevački jezik sa elementima nacionalne kulture, pripremili su materijal za veliki školski pano.
U aktivnostima je učestvovao i Učenički parlament u saradnji sa nastavnicom Danijelom Radnić.
Tokom ovih dana sadržaji pojedinih nastavnih predmeta su tematski usklađeni. Lásd a képgalériát

Gornji Tavankut

Pošto se ovaj datum tradicionalno obeležava u našoj sredini - obeležen je i u školi u Gornjem Tavankutu.
Učenici 1.c i 2.c razreda su se upoznali sa poslovicama i zagonetkama vezanim za jabuku, a zatim su se i likovno izrazili na istu temu. Učenici 3.c i 4.c razreda su izrađivali voćne aranžmane od jabuka i grožđa. Lásd a képgalériát

Nyakkendő nap a Felső Tavankutban

Svim učenicima je kroz kratku priču predstavljen nastanak kravate, kao odevnog dodatka. Kravata je nastala od marame u 17. veku. U Hrvatskoj su maramu, devojke i žene, vezivale momcima i muževima oko vrata prilikom njihovog polaska u rat. Te marame su najčešće bile od lanenog platna i čipke, a kod imućnijih porodica i svilene. Imale su, pored simbolike uzajamne vernosti, svoju praktičnu svrhu. U borbi bi često čuvale vrat vojnika jer bi oštrica mača jednostavno skliznula niz svilenu maramu - ne izazivajući posekotine. Kraavata kao vojni odevni predmet, od polovine 17. veka, ulazi na francuski dvor. Danas se kravate nose u celom svetu i obavezni su odevni dodatak muškarcima u poslovnim i svečanim prilikama.
U 2.c razredu su učenici doneli kravate od kuće. Vežbali su vezivanje čvora i crtali su kravatu, kakvu bi oni želeli.
Učenici 3.c i 4.c razreda su uradili malo složeniji zadatak - izradili su košuljice i kravate origami tehnikom.

Világkenyér napja

Danas (petak - 15. oktobar) smo u Gornjem Tavankutu, raznovrsnim aktivnostima, obeležili Svetski Dan hleba, koji se obeležava svake godine 16. oktobra.
U korelaciji sa Srpskim jezikom i obrađenim tekstom Dragana Lukića: Joca vozi trolejbus, učenici 1.c razreda su, isto kao i Joca, na prvom času jeli palačinke. Nikola Skenderović i Teodora Pejić su objasnili postupak spravljanja palačinki, koji su uradili kao domaći zadatak po izboru.
Svi učenici su dobili simboličan poklon od škole - hlepčić sa poslovicom. Porazgovarali smo o značenju istih, kao i o tome da hleb, od pšeničnog ili kukuruznog brašna, nije osnovna namirnica u svim kulturama i da se u Kini, na primer, umesto hleba jede pirinač. Učenici su u ruci držali kineske štapiće, pogledali smo kratak video o kineskim gradovima i video materijal Kineski u tri minuta, gde smo čuli kako se pozdravlja na kineskom jeziku i videli kinesko pismo.
Pravili smo i peciva od papira. Lásd a képgalériát

„Mágikus szárnyak” – Gyermekhét

U skladu sa sloganom Dete je dete, da ga volite i razumete, učenici viših razreda izabrali su da treća aktivnost, u sredu - 6. oktobra, u toku Dečije nedelje bude aktivnost pod nazivom Čarobna krila.
Na osnovu člana 31, Konvencije UN o pravima deteta: Odmor, igra, kultura, umetnost - svako dete ima pravo na odmor, opuštanje, igru i učešće u kulturnim i kreativnim aktivnostima; Učenici, viših razreda, učestvovali su u kreativnoj radionici Čarobna krila, u saradnji sa nastavnicom biologije - Ljiljanom Jurčak i nastavnicom fizike - Danijelom Radnić. Svi učenici su, na času odeljenjskog starešine, isekli - na papirima u boji, oblike svojih šaka. Svaki učenik je na svoj papir ispisao po jedno Dečije pravo, potom smo od svih papira formirali oblik Čarobnih krila, koja su objedinila sva dečija prava. Čarobna krila smo izložili u hodniku škole.
Cilj aktivnosti bio je upoznavanje učenika sa Konvencijom UN o pravima deteta. Lásd a képgalériát.

Tevékenységek, ötödik nap – Felső Tavankut

Peti dan Dečije nedelje u Gornjem Tavankutu obeležile su interesantne aktivnosti iz više školskih predmeta.
Učenici 1.c razreda bili su podeljeni u dva tima koji su se takmičili u crtanju životinja. Takmičari su na tabli, u periodu od trideset sekundi, trebali da nacrtaju zadatu životinju. Crtali su: miša, psa, krokodila, slona, žirafu i žabu. Sedmi zadatak, crtež slepog miša, odredio je i pobednika. Pobedio je tim „Pobedničke mašne".
Učenici 2.c razreda čas su posvetili takmičenju u rešavanju rebusa.
Učenici 3.c i 4.c razreda proveli su čas u igri „Pogodi ko sam".
Ovim zanimljivim aktivnostima završeno je obeležavanje Dečije nedelje. Lásd a képgalériát

Világtanár-nap

U utorak, 5. listopada, obeležili smo Svjetski Dan učitelja. Ovaj dan nas podsjeća na nesaglediv značaj i uticaj koji učitelji imaju na razvoj cijelog našeg društva i na našu budućnost. Oni podučavaju svoje đake sa iskrenošću i ljubavlju.
Đaci u produženom boravku su u znak poštivanja, nacrtali svoje učitelje i napisali, šta nam oni sve pružaju. Lásd a képgalériát