Weltapfeltag

Svetski dan jabuke obeležen je u našoj školi nizom aktivnosti sa đacima mlađeg i starijeg uzrasta.
Učenici 4.b razreda su posetili voćnjak, učenika Andreja Davčika, u Gornjem Tavankutu. Učestvovali su u berbi jabuka, te nabrali i pripremili jabuke za celu školu u saradnji sa učiteljicom Mirjanom Savanov.
Učenici petog i šestog razreda, koji pohađaju izborni predmet Bunjevački jezik sa elementima nacionalne kulture, pripremili su materijal za veliki školski pano.
U aktivnostima je učestvovao i Učenički parlament u saradnji sa nastavnicom Danijelom Radnić.
Tokom ovih dana sadržaji pojedinih nastavnih predmeta su tematski usklađeni. Sie sehen sich die Bildergalerie an

Gornji Tavankut

Pošto se ovaj datum tradicionalno obeležava u našoj sredini - obeležen je i u školi u Gornjem Tavankutu.
Učenici 1.c i 2.c razreda su se upoznali sa poslovicama i zagonetkama vezanim za jabuku, a zatim su se i likovno izrazili na istu temu. Učenici 3.c i 4.c razreda su izrađivali voćne aranžmane od jabuka i grožđa. Sie sehen sich die Bildergalerie an

Tag in der Gornji Tavankut

Svim učenicima je kroz kratku priču predstavljen nastanak kravate, kao odevnog dodatka. Kravata je nastala od marame u 17. veku. U Hrvatskoj su maramu, devojke i žene, vezivale momcima i muževima oko vrata prilikom njihovog polaska u rat. Te marame su najčešće bile od lanenog platna i čipke, a kod imućnijih porodica i svilene. Imale su, pored simbolike uzajamne vernosti, svoju praktičnu svrhu. U borbi bi često čuvale vrat vojnika jer bi oštrica mača jednostavno skliznula niz svilenu maramu - ne izazivajući posekotine. Kraavata kao vojni odevni predmet, od polovine 17. veka, ulazi na francuski dvor. Danas se kravate nose u celom svetu i obavezni su odevni dodatak muškarcima u poslovnim i svečanim prilikama.
U 2.c razredu su učenici doneli kravate od kuće. Vežbali su vezivanje čvora i crtali su kravatu, kakvu bi oni želeli.
Učenici 3.c i 4.c razreda su uradili malo složeniji zadatak - izradili su košuljice i kravate origami tehnikom.