eTwinning

Školska godina -

2021/22.2020/21.2019/20.2018/19.

Naziv projekta: eTwinning

Opis projekta

eTwinning je internet portal koji povezuje zaposlene u školskim i predškolskim ustanovama širom Evrope sa ciljem da im omogući da zajednički osmišljavaju i sprovode projekte, razmenjuju ideje i primere dobre prakse, povezuju učenike i obogaćuju nastavu. eTwinning portal promoviše saradnju škola u Evropi i šire putem upotrebe informaciono-komunikacionih tehnologija, pružajući pri tome pomoć, podršku i gotove alate. Korišćenje portala je besplatno i bezbedno.
Učiteljica Slavica Pokornić iz područne škole u Ljutovu je prva iz naše škole, koja se priključila eTwinning portalu još 2016.godine, a ove školske godine su se priključili i nastavnici: Morena Rendulić i Miroslav Rauš. Prošle školske godine, Slavica Pokornić i njeni učenici su dobili 9 evropskih oznaka kvaliteta za svoje eTwinning projekte.


eTwinning škola za 202/24. godinu

Nastavnice: Ivana Vuković i Biljana Vojnić Hajduk prisustvovale su svečanoj dodeli priznanja za eTwinning škole za 2023/24. školsku godinu. Od 1498 eTwinning škola u Srbiji naša škola se našla među 30 najboljih. Za ovo priznanje zaslužni su naši učenici i nastavnici koji učestvuju u različitim projektima na eTwinning platformi - najvećoj evropskoj mreži za učenje. Kao simboli škole za primer - ulaz u našu školu krasiće nova plaketa i zastava eTwinning zajednice.
Čestitamo našim učenicima i kolegama na ovom prestižnom priznanju.

Tekst: Biljana Vojnić Hajduk


eTwinning škola 2020-2021.

Naša škola je jedina u našoj opštini, i jedna od 30 škola u Srbiji, kojoj je dodeljena eTwinning oznaka za škole 2020-2021. Škole kojima je dodeljena ova oznaka mogu je koristiti u svojim promotivnim i informativnim aktivnostima čime će imati veću vidljivost na evropskom nivou i formiraće evropsku mrežu vodećih eTwinning škola koje će inspirisati budući razvoj eTwinning-a.
Pored toga, ove škole će biti prepoznate kao predvodnici u oblasti digitalne prakse, prakse bezbednosti na internetu, inovativnih i kreativnih pristupa pedagogiji, podsticanja kontinuiranog profesionalnog usavršavanja zaposlenih i podsticanja saradničkih nastavnih praksi sa zaposlenima i učenicima.

Spisak nagrađenih škola u Srbiji možete videti ovde.

Prevod: Miroslav Rauš

Školska 2021/22. godina


Mesec hrvatskog jezika
(od 21. februara do 17. marta)

Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje je 2013. godine pokrenuo posebnu manifestaciju Mjesec hrvatskoga jezika. Upravo je Međunarodni dan maternjeg jezika - 21. februar, uzet kao početak Mjeseca hrvatskoga jezika, a završetak je 17. marta, na dan objave Deklaracije o nazivu i položaju hrvatskoga književnog jezika iz 1967. godine.
Učenici 8.a razreda su doprineli ovoj manifestaciji obeleživši, 22. februara, Dan hrvatske glagoljice i glagoljaštva. Već treću godinu zaredom, u saradnji sa Malim glagoljašima iz OŠ „Siniša i Zrinko Rendulić” iz Oštarije, izradili su glagoljski kalendar, koji možete prelistati u nastavku.
Glagoljski kalendar je nastao kao rezultat eTwinning projekta Glagoljamo, čiji su ciljevi:
- negovati hrvatski kulturni identitet i kulturnu baštinu u lokalnom, regionalnom, nacionalnom i međunarodnom, evropskom kontekstu;
- upoznati i očuvati hrvatsku nematerijalnu baštinu;
- upoznati prvo hrvatsko pismo, njegove osobenosti i razvoj;
- razumeti važnost glagoljice u hrvatskoj istoriji i kulturi;
- naučiti se služiti glagoljskim pismom (uglatom glagoljicom);
- upoznati glagoljične epigrafe, rukopise i štampane knjige;
- razvijati preduzetništvo i timski rad;
- razvijati demokratsko građanstvo i ljudska prava i
- razvijati ljubav prema hrvatskom narodu, istoriji i kulturi.
Učestvovanjem u projektu, učenici su pokazali da shvataju koliko je važno podići nivo svesti o očuvanju temelja hrvatskog nacionalnog identiteta - maternjeg jezika.

Lektura: Sandra Ilić Kostić


Nacionalne oznake kvaliteta za projekat „MAAT 1“

Tokom prethodne školske godine učenici 6.a i 6.b odeljenja (sadašnji 7.a i 7.b) učestvovali su u eTwinning projektu sa partnerskom školom OŠ „Pušća“ iz Republike Hrvatske.
Projekat je nosio naziv MAAT 1 i bio je posvećen upoznavanju i razumevanju istorijske i kulturne baštine Starog Egipta kroz različite aktivnosti i radionice. Aktivnosti koje su učenici radili mogli ste pratiti na stranicama školskog sajta i Facebook stranici škole. Nagrada za njihov trud i rad stigla je početkom ove školske godine - te su, kao odeljenja, dobili Nacionalnu oznaku kvaliteta za rad na eTwinning projektu. Zajedno sa njima Nacionalnu oznaku kvaliteta dobila je i nastavnica Biljana Vojnić Hajduk.
Čestitamo nagrađenim učenicima, kao i njihovoj nastavnici.
Čekamo nove projekte i ove školske godine.

Tekst: Biljana Vojnić Hajduk

Školska 2020/21. godina


Projekat učenika 6.a i 6.b odeljenja i nastavnica: Ivane Vuković i
Biljane Vojnić Hajduk

Naziv projekta: MAAT 1

Radionica 1

Učenici 6.a i 6.b odeljenja učestvuju u eTwinning projektu sa partnerskom školom OŠ „Pušća“ iz Donje Pušće u Republici Hrvatskoj. Projekat nosi naziv MAAT 1 i posvećen je upoznavanju i razumevanju istorijske i kulturne baštine Starog Egipta, kroz različite aktivnosti i radionice.
Prethodnih nedelja naši učenici, šestih razreda, su otvarali naloge na eTwinning stranici, upoznavali se sa učenicima iz partnerskih škola, rešavali kvizove, izrađivali logo projekta...
U utorak, 18. maja, održane su prve matematičke radionice na temu „Egipatski brojevni sastav“. Tokom ove radionice učenici su se upoznavali sa hijeroglifskim pismom. Naučili su na koje sve načine su drevni Egipćani zapisivali brojeve. Radionica i materijali koji je prate su probudili interesovanje i znatiželju među učenicima tako da su se svi potrudili da tačno reše zadatke.
Do kraja školske godine učenici će učestvovati u još četiri ovakve radionice, a čeka ih još i nekoliko kvizova i anketa. Pogledajte galeriju slika

Radionica 2

U četvrtak 27. maja, sa učenicima 6.a i 6.b odeljenja, održana je 2. matematička radionica u okviru eTwinning projekta MAAT 1. Tema druge radionice je bila „Prikaz brojeva hijeratskim zapisom“, gde su se naši učenici upoznali sa pojednostavljenim hijeroglifskim pismom, koje su koristili sveštenici u starom Egiptu.
Učenici su se odlično snašli u rešavanju zadataka, primenjivali su naučeno, sa prethodne radionice, i uživali u radu. Pogledajte galeriju slika

Radionica 3 i 4

Tokom prve nedelje juna učenici 6.a i 6.b odeljenja su učestvovali, u okviru eTwinning projekta „MAAT 1“ u dve (naredne) matematičke radionice, koji se realizuje u saradnji sa OŠ „Pušća“ iz Republike Hrvatske. U okviru ovih radionica učenici su se upoznali sa izvođenjem osnovnih računskih operacija u starom Egiptu, kao i sa zapisivanjem razlomaka. Radionice su zahtevale više angažovanja i truda, ali su se naši učenici dobro snašli i savladali računske operacije i zapisivanje razlomaka. U okviru projekta popunjavali su još i upitnike i kvizove i zapisivali svoje utiske na padletu u okviru projekta.
Kako ćemo završili ovaj projekat saznaćete sledeće nedelje, kada realizujemo još jednu radionicu i rešavamo poslednji test. Pogledajte galeriju slika

Radionica 5

Učenici 6.a i 6.b odeljenja su, u četvrtak - 17. juna, završili (uradili) poslednju radionicu u okviru eTwinning projekta „MAAT 1“. Na poslednjoj radionici su upoznali „Merne jedinice starog Egipta" i merili kraljevskim laktom. Bilo je zanimljivo dok su merili svoju visinu izraženu u mernim jednicama: kraljevski lakat, dlan i prst.
Nažalost projekat se približio kraju, kao i školska godina. Od materijala prikupljenih na radionicama učenici će izraditi male brošure, a kako nam je to uspelo pokazaćemo vam do kraja školske godine. Pogledajte galeriju slika

Takst i fotografije: Ivana Vuković i Biljana Vojnić Hajduk


Aktivnosti učenika 4.d razreda i učiteljice Slavice Pokornić

NURDOR - Za podršku deci oboleloj od raka



Projekat 7.a razreda i nastavnice Morene Rendulić

Žuta traka

Učenici 7.a razreda obeležili su, na časovima Hrvatskog jezika i književnosti, Međunarodni dan sećanja na žrtve holokausta (27. januar) priključivši se eTwininng projektu Žuta vrpca,koji traje od 18. januara do 5. februara 2021. godine.
Svi akteri projekta uključiće se sa prezentacijama i aktivnostima vezanim uz temu koje će se moći pogledati na sajtu Twinspace-a.
Cilj projekta je podstaći učenike da, kroz interaktivne aktivnosti promišljaju o antisemitizmu kao obliku rasne, nacionalne, verske i socijalne netolerancije, prepoznaju antisemitizam kao kršenje građanskih i ljudskih prava i da na primeru pojedinačnih priča uoče kako zakonska regulativa, koja uključuje antisemitizam utiče na život pojedinca i postanu svesni važnosti slobode za svakog pojedinca.
Ovom problematikom bavili smo se gotovo dve sedmice - kontinuirano, i preostaje nam povezati se sa ostalim školama kako bismo predstavili naš rad. Naime, pristupili smo problematici antisemitizma čitajući odlomke romana Dječak u prugastoj pidžami, a zatim smo pogledali i istoimeni film. Analizirali smo oba umetnička pristupa i uvideli da pravo i iskreno prijateljstvo ne poznaje granice.
Posvetili smo se događajima koji su obeležili jevrejski narod u tom razdoblju, a potrudili smo se i saznati osnovne informacije o Jevrejima, i na taj način smo obogatili naše živote.
Spoznali smo da nas i danas propaganda i lažne vesti mogu pokušati pomeriti s pravog puta, ali i spoznali koliko je važno kritički pristupati svemu što čitamo i čujemo oko nas.
Slažemo se s Otom Frankom da ne možemo promeniti ono što se dogodilo, ali definitivno se možemo boriti protiv toga da se tako nešto ponovi, a pesma Martina Nimolera učvrstila je u nama želju: Biti i ostati čovek!

Možete pogledati i poslušati prezentaciju naše škole:

Školska 2019/20. godina


Projekti 3.d razreda i učiteljice Slavice Pokornić

U zdravom telu zdrav duh

Kroz ovaj projekat unapređujemo svoje fizičko i mentalno zdravlje pomoću fizičkog vežbanja. Kroz fizičke aktivnosti razvijamo svest o značaju i potrebi za fizičkom aktivnošću i sportom.

U toku dečije nedelje jedan dan je izdvojen kao sportski dan, gde su se učenici iz više odeljenja takmičili u štafetnim igrama u grupama - prema voćkicama, koje su izvukli. Vreme nam nije dozvolilo da sportski dan obeležimo na igralištu. Koristili smo razne rekvizite prilagođene za rad u učionici: obruče, vijače, „stope i šake“, ping-pong loptice...

Dan jabuke

Dan jabuke obeležili smo kao tematski dan. Integrisali smo temu kroz sledeće školske predmete: Srpski jezik, Matematika, Priroda i društvo i Likovna kultura.
Na času srpskog jezika učenici su izradili osmosmerku u kojoj je trebalo pronaći reči koje imaju osobine jabuke.

Čas matematike bio je u znaku QR kodova, gde su učenici podeljeni u grupe rešavali zadatke. Na tabli su bile zalepljene jabuke na „drvetu" koje su brali i očitavali zadatke telefonima i tabletima. Kada se zadatak reši proveravaju na manjim jabukama da li imaju tačno rešenje. Ako su pronašli rešenje beru jabučicu i pune svoju korpu-činiju.

Čas prirode i društva protekao je u ponavljanju gradiva o tome šta znamo o jabuci, kroz kviz.

Čas likovne kulture i tema Kompozicija boja i linija bila je u skladu sa drugim aktivnostima toga dana.

Istražujem, promatram, snalazim se i orijentišem

Učenici će se kroz ovaj projekat upoznati sa orijentacijom u prirodi i na karti i istraživati prostor u svojoj okolini.

Zdrav doručak – zdrav đak

Tokom rada na projektu oslanjaćemo se na principe pravilne ishrane - redovnost obroka tokom dana (ne preskakati ih), pravilan izbor namirnica koje se koriste u ishrani (davanje prednosti namirnicama koje su bogate vlaknima), način njihove pripreme, ali i količinu pojedinih namirnica koje svakodnevno koristimo. Istraživali smo kako izgleda doručak u Engleskoj, Kini, Francuskoj i Rusiji.

Dizajnirali smo salvete, igrali igrice...

Ugledni čas iz matematike bio je povezan sa projektom. Razgovarali smo o pčelicama i medu rešavajući zadatke u QR kodu.


Kalendar na GLAGOLJICI za 2020. godinu

KALENDAR na GLAGOLJICI za 2020. godinu je projektna aktivnost na eTwinning projektu Glagoljamo, koju su zajednički sproveli učenici OŠ „Josipdol“ iz Josipdola, Republika Hrvatska, i učenici naše škole. Projekat su vodile mentorke: Morena Rendulić, Andreja Matijašić i Mirjana Grubišić.

Pogledaj Kalendar


Projekat 6.b razreda i nastavnika engleskog jezika Miroslava Rauša

The European Day of Languages Challenge: let's celebrate!

Kroz niz izazova, kao što su: brzalice, zagonetke i razmena razglednica, učenici proslavljaju Evropski dan jezika.

Projekat 5.a razreda i nastavnika engleskog jezika Miroslava Rauša

European Day of Languages 2019

Razmena razglednica na engleskom i maternjem jeziku.

- Pogledajte naše fotografije sa eTwinning aktivnosti:


Naziv projekta: Povratak u budućnost

Poseta učenika i nastavnika iz škole "Podmurvice"

Pogledaj program posete

U okviru projekta „Povratak u budućnost“ našu školu je posetilo desetoro učenika, nastavnici i direktorica Osnovne škole „Podmurvice“ iz Rijeke. Riječani će u Tavankutu boraviti od 26. do 29. septembra i za to vrieme će predstaviti svoju veštinu izrade tradicionalnih ukrasa za maske, mapirati tavankutske prirodne i kulturne znamenitosti, posetiti seosko gazdinstvo Tome Vojnića Mijatova, a razgledaće i Suboticu, Drage ćemo nam goste povesti i na Festival voća, a naučićemo ih i kako izrađivati ukrase od slame.
Verujemo da će Riječani iz Tavankuta poneti pregršt lepih utisaka, a mi se radujemo i uzvratnom susretu i nastavku druženja.

Upoznavanje, druženje i učenje (1. deo)








































 

Druženje i učenje (2. deo)













































Pogledajte zapis o poseti đaka iz „Podmurvice“ našoj školi

Školska 2018/19. godina


Naziv projekta: „Huliganizam stop, mi volimo sport!“

Učenici protiv nasilja

U okviru „Dečije nedelje“, u petak 04. oktobra, u našoj školi je održana manifestacija pod geslom „Huliganizam stop, mi volimo sport!“
Nakon učešća na akreditovanom seminaru za nastavnike: „Odrastanje bez alkohola, droge, kocke, sekti i nasilja“, u Tavankutu se okupilo 70 učenika u pratnji svojih nastavnika iz subotičkih osnovnih škola: „Sečenji Ištvan“, „Matko Vuković“, škola „Vladimir Nazor“ iz Đurđina i „Ivan Milutinović“ iz Male Bosne.
Goste su dočekali tavankutski učenici i nastavnici, a nakon kratkog upoznavanja i pokazivanja škole svi zajedno su učestvovali u radionicama na temu nasilja, sa akcentom na nasilje na sportskim manifestacijama. Shvativši i produbivši svoju svest o važnosti sportskog takmičenja i pravilnog odnosa prema zdravom životu, učenici su se, u duhu poznatog De Kubertenovog gesla: „Važno je učestvovati“, uputili na sportske terene gde su odmerili snage u fudbalu, košarci i odbojci na pesku.
Nakon sportskih igara druženje je nastavljeno u dvorištu tavankutske župne crkve gde je sve učesnike projekta dočekao i ručkom počastio župnik Franjo Ivanković, uz lakumiće naše kuvarice Anice Crnković.
Projekat je finansijski pomogao, i time ga omogućio, Pokrajinski sekretarijat za sport i omladinu.