eTwinning

Школска година -

2021/22.2020/21.2019/20.2018/19.

Назив пројекта: eTwinning

Опис пројекта

eTwinning је интернет портал који повезује запослене у школским и предшколским установама широм Европе са циљем да им омогући да заједнички осмишљавају и спроводе пројекте, размењују идеје и примере добре праксе, повезују ученике и обогаћују наставу. eTwinning портал промовише сарадњу школа у Европи и шире путем употребе информационо-комуникационих технологија, пружајући при томе помоћ, подршку и готове алате. Коришћење портала је бесплатно и безбедно.
Учитељица Славица Покорнић из подручне школе у Љутову је прва из наше школе, која се прикључила eTwinning порталу још 2016.године, а ове школске године су се прикључили и наставници: Морена Рендулић и Мирослав Рауш. Прошле школске године, Славица Покорнић и њени ученици су добили 9 европских ознака квалитета за своје eTwinning пројекте.


eTwinning школa за 202/24. годину

Наставнице: Ивана Вуковић и Биљана Војнић Хајдук присуствовале су свечаној додели признања за eTwinning школе за 2023/24. школску годину. Од 1498 eTwinning школа у Србији наша школа се нашла међу 30 најбољих. За ово признање заслужни су наши ученици и наставници који учествују у различитим пројектима на eTwinning платформи - највећој европској мрежи за учење. Као симболи школе за пример - улаз у нашу школу красиће нова плакета и застава eTwinning заједнице.
Честитамо нашим ученицима и колегама на овом престижном признању.

Текст: Биљана Војнић Хајдук


eTwinning школa 2020-2021.

Наша школа је једина у нашој општини, и једна од 30 школа у Србији, којој је додељена eTwinning ознака за школе 2020-2021. Школе којима је додељена ова ознака могу је користити у својим промотивним и информативним активностима чиме ће имати већу видљивост на европском нивоу и формираће европску мрежу водећих eTwinning школа које ће инспирисати будући развој eTwinning-а.
Поред тога, ове школе ће бити препознате као предводници у области дигиталне праксе, праксе безбедности на интернету, иновативних и креативних приступа педагогији, подстицања континуираног професионалног усавршавања запослених и подстицања сарадничких наставних пракси са запосленима и ученицима.

Списак награђених школа у Србији можете видети овде.

Превод: Мирослав Рауш

Школска 2021/22. година


Месец хрватског језика
(од 21. фебруара до 17. марта)

Институт за хрватски језик и језикословље је 2013. године покренуо посебну манифестацију Mjesec hrvatskoga jezika. Управо је Међународни дан матерњег језика - 21. фебруар, узет као почетак Mjeseca hrvatskoga jezika, а завршетак је 17. марта, на дан објаве Deklaracije o nazivu i položaju hrvatskoga književnog jezika из 1967. године.
Ученици 8.а разреда су допринели овој манифестацији обележивши, 22. фебруара, Дан хрватске глагољице и глагољаштва. Већ трећу годину заредом, у сарадњи са Малим глагољашима из ОШ „Синиша и Зринко Рендулић” из Оштарије, израдили су глагољски календар, који можете прелистати у наставку.
Глагољски календар је настао као резултат eTwinning пројекта Глагољамо, чији су циљеви:
- неговати хрватски културни идентитет и културну баштину у локалном, регионалном, националном и међународном, европском контексту;
- упознати и очувати хрватску нематеријалну баштину;
- упознати прво хрватско писмо, његове особености и развој;
- разумети важност глагољице у хрватској историји и култури;
- научити се служити глагољским писмом (углатом глагољицом);
- упознати глагољичне епиграфе, рукописе и штампане књиге;
- развијати предузетништво и тимски рад;
- развијати демократско грађанство и људска права и
- развијати љубав према хрватском народу, историји и култури.
Учествовањем у пројекту, ученици су показали да схватају колико је важно подићи ниво свести о очувању темеља хрватског националног идентитета - матерњег језика.

Лектура: Сандра Илић Костић


Националне ознаке квалитета за пројекат „МААТ 1“

Током претходне школске године ученици 6.а и 6.б одељења (садашњи 7.а и 7.б) учествовали су у eTwinning пројекту са партнерском школом ОШ „Пушћа“ из Републике Хрватске.
Пројекат је носио назив МААТ 1 и био је посвећен упознавању и разумевању историјске и културне баштине Старог Египта кроз различите активности и радионице. Активности које су ученици радили могли сте пратити на страницама школског сајта и Facebook страници школе. Награда за њихов труд и рад стигла је почетком ове школске године - те су, као одељења, добили Националну ознаку квалитета за рад на eTwinning пројекту. Заједно са њима Националну ознаку квалитета добила је и наставница Биљана Војнић Хајдук.
Честитамо награђеним ученицима, као и њиховој наставници.
Чекамо нове пројекте и ове школске године.

Текст: Биљана Војнић Хајдук

Школска 2020/21. година


Пројекaт ученика 6.а и 6.б одељења и наставница: Иване Вуковић и
Биљане Војнић Хајдук

Назив пројекта: МААТ 1

Радионица 1

Ученици 6.а и 6.б одељења учествују у eTwinning пројекту са партнерском школом ОШ „Пушћа“ из Доње Пушће у Републици Хрватској. Пројекат носи назив MAAT 1 и посвећен је упознавању и разумевању историјске и културне баштине Старог Египта, кроз различите активности и радионице.
Претходних недеља наши ученици, шестих разреда, су отварали налоге на eTwinning страници, упознавали се са ученицима из партнерских школа, решавали квизове, израђивали лого пројекта...
У уторак, 18. маја, одржане су прве математичке радионице на тему „Египатски бројевни састав“. Током ове радионице ученици су се упознавали са хијероглифским писмом. Научили су на које све начине су древни Египћани записивали бројеве. Радионица и материјали који је прате су пробудили интересовање и знатижељу међу ученицима тако да су се сви потрудили да тачно реше задатке.
До краја школске године ученици ће учествовати у још четири овакве радионице, а чека их још и неколико квизова и анкета. Погледајте галерију слика

Радионица 2

У четвртак 27. маја, са ученицима 6.а и 6.б одељења, одржана је 2. математичка радионица у оквиру eTwinning пројекта МААТ 1. Тема друге радионице је била „Приказ бројева хијератским записом“, где су се наши ученици упознали са поједностављеним хијероглифским писмом, које су користили свештеници у старом Египту.
Ученици су се одлично снашли у решавању задатака, примењивали су научено, са претходне радионице, и уживали у раду. Погледајте галерију слика

Радионица 3 и 4

Током прве недеље јуна ученици 6.а и 6.б одељења су учествовали, у оквиру eTwinning пројекта „МААТ 1“ у две (наредне) математичке радионице, који се реализује у сарадњи са ОШ „Пушћа“ из Републике Хрватске. У оквиру ових радионица ученици су се упознали са извођењем основних рачунских операција у старом Египту, као и са записивањем разломака. Радионице су захтевале више ангажовања и труда, али су се наши ученици добро снашли и савладали рачунске операције и записивање разломака. У оквиру пројекта попуњавали су још и упитнике и квизове и записивали своје утиске на падлету у оквиру пројекта.
Како ћемо завршили овај пројекат сазнаћете следеће недеље, када реализујемо још једну радионицу и решавамо последњи тест. Погледајте галерију слика

Радионица 5

Ученици 6.а и 6.б одељења су, у четвртак - 17. јуна, завршили (урадили) последњу радионицу у оквиру eTwinning пројекта „МААТ 1“. На последњој радионици су упознали „Мерне јединице старог Египта" и мерили краљевским лактом. Било је занимљиво док су мерили своју висину изражену у мерним једницама: краљевски лакат, длан и прст.
Нажалост пројекат се приближио крају, као и школска година. Од материјала прикупљених на радионицама ученици ће израдити мале брошуре, а како нам је то успело показаћемо вам до краја школске године. Погледајте галерију слика

Такст и фотографије: Ивана Вуковић и Биљана Војнић Хајдук


Активности ученика 4.д разреда и учитељице Славице Покорнић

НУРДОР - За подршку деци оболелој од рака



Пројекaт 7.а разреда и наставнице Морене Рендулић

Жута трака

Ученици 7.а разреда обележили су, на часовима Хрватског језика и књижевности, Међународни дан сећања на жртве холокауста (27. јануар) прикључивши се eTwininng пројекту Жута врпца,који траје од 18. јануара до 5. фебруара 2021. године.
Сви актери пројекта укључиће се са презентацијама и активностима везаним уз тему које ће се моћи погледати на сајту Twinspace-а.
Циљ пројекта је подстаћи ученике да, кроз интерактивне активности промишљају о антисемитизму као облику расне, националне, верске и социјалне нетолеранције, препознају антисемитизам као кршење грађанских и људских права и да на примеру појединачних прича уоче како законска регулатива, која укључује антисемитизам утиче на живот појединца и постану свесни важности слободе за сваког појединца.
Овом проблематиком бавили смо се готово две седмице - континуирано, и преостаје нам повезати се са осталим школама како бисмо представили наш рад. Наиме, приступили смо проблематици антисемитизма читајући одломке романа Дјечак у пругастој пиџами, а затим смо погледали и истоимени филм. Анализирали смо оба уметничка приступа и увидели да право и искрено пријатељство не познаје границе.
Посветили смо се догађајима који су обележили јеврејски народ у том раздобљу, а потрудили смо се и сазнати основне информације о Јеврејима, и на тај начин смо обогатили наше животе.
Спознали смо да нас и данас пропаганда и лажне вести могу покушати померити с правог пута, али и спознали колико је важно критички приступати свему што читамо и чујемо око нас.
Слажемо се с Отом Франком да не можемо променити оно што се догодило, али дефинитивно се можемо борити против тога да се тако нешто понови, а песма Мартина Нимолера учврстила је у нама жељу: Бити и остати човек!

Можете погледати и послушати презентацију наше школе:

Школска 2019/20. година


Пројекти 3.д разреда и учитељице Славице Покорнић

У здравом телу здрав дух

Кроз овај пројекат унапређујемо своје физичко и ментално здравље помоћу физичког вежбања. Кроз физичке активности развијамо свест о значају и потреби за физичком активношћу и спортом.

У току дечије недеље један дан је издвојен као спортски дан, где су се ученици из више одељења такмичили у штафетним играма у групама - према воћкицама, које су извукли. Време нам није дозволило да спортски дан обележимо на игралишту. Користили смо разне реквизите прилагођене за рад у учионици: обруче, вијаче, „стопе и шаке“, пинг-понг лоптице...

Дан јабуке

Дан јабуке обележили смо као тематски дан. Интегрисали смо тему кроз следеће школске предмете: Српски језик, Математика, Природа и друштво и Ликовна култура.
На часу српског језика ученици су израдили осмосмерку у којој је требало пронаћи речи које имају особине јабуке.

Час математике био је у знаку QR кодова, где су ученици подељени у групе решавали задатке. На табли су биле залепљене јабуке на „дрвету" које су брали и очитавали задатке телефонима и таблетима. Када се задатак реши проверавају на мањим јабукама да ли имају тачно решење. Ако су пронашли решење беру јабучицу и пуне своју корпу-чинију.

Час природе и друштва протекао је у понављању градива о томе шта знамо о јабуци, кроз квиз.

Час ликовне културе и тема Композиција боја и линија била је у складу са другим активностима тога дана.

Истражујем, проматрам, сналазим се и оријентишем

Ученици ће се кроз овај пројекат упознати са оријентацијом у природи и на карти и истраживати простор у својој околини.

Здрав доручак – здрав ђак

Током рада на пројекту ослањаћемо се на принципе правилне исхране - редовност оброка током дана (не прескакати их), правилан избор намирница које се користе у исхрани (давање предности намирницама које су богате влакнима), начин њихове припреме, али и количину појединих намирница које свакодневно користимо. Истраживали смо како изгледа доручак у Енглеској, Кини, Француској и Русији.

Дизајнирали смо салвете, играли игрице...

Угледни час из математике био је повезан са пројектом. Разговарали смо о пчелицама и меду решавајући задатке у QR коду.


Календар на ГЛАГОЉИЦИ за 2020. годину

КАЛЕНДАР на ГЛАГОЉИЦИ за 2020. годину је пројектна активност на eTwinning пројекту Глагољамо, коју су заједнички спровели ученици ОШ „Јосипдол“ из Јосипдола, Република Хрватска, и ученици наше школе. Пројекат су водиле менторке: Морена Рендулић, Андреја Матијашић и Мирјана Грубишић.

Погледај Календар


Пројекат 6.б разреда и наставника енглеског језика Мирослава Рауша

The European Day of Languages Challenge: let's celebrate!

Кроз низ изазова, као што су: брзалице, загонетке и размена разгледница, ученици прослављају Европски дан језика.

Пројекат 5.а разреда и наставника енглеског језика Мирослава Рауша

European Day of Languages 2019

Размена разгледница на енглеском и матерњем језику.

- Погледајте наше фотографије са eTwinning активности:


Назив пројекта: Повратак у будућност

Посета ученика и наставника из школе "Подмурвице"

Погледај програм посете

У оквиру пројекта „Повратак у будућност“ нашу школу је посетило десеторо ученика, наставници и директорица Основне школе „Подмурвице“ из Ријеке. Ријечани ће у Таванкуту боравити од 26. до 29. септембра и за то вриеме ће представити своју вештину израде традиционалних украса за маске, мапирати таванкутске природне и културне знаменитости, посетити сеоско газдинство Томе Војнића Мијатова, а разгледаће и Суботицу, Драге ћемо нам госте повести и на Фестивал воћа, а научићемо их и како израђивати украсе од сламе.
Верујемо да ће Ријечани из Таванкута понети прегршт лепих утисака, а ми се радујемо и узвратном сусрету и наставку дружења.

Упознавање, дружење и учење (1. део)








































 

Дружење и учење (2. део)













































Погледајте запис о посети ђака из „Подмурвице“ нашој школи

Школска 2018/19. година


Назив пројекта: „Хулиганизам стоп, ми волимо спорт!“

Ученици против насиља

У оквиру „Дечије недеље“, у петак 04. октобра, у нашој школи је одржана манифестација под геслом „Хулиганизам стоп, ми волимо спорт!“
Након учешћа на акредитованом семинару за наставнике: „Одрастање без алкохола, дроге, коцке, секти и насиља“, у Таванкуту се окупило 70 ученика у пратњи својих наставника из суботичких основних школа: „Сечењи Иштван“, „Матко Вуковић“, школа „Владимир Назор“ из Ђурђина и „Иван Милутиновић“ из Мале Босне.
Госте су дочекали таванкутски ученици и наставници, а након кратког упознавања и показивања школе сви заједно су учествовали у радионицама на тему насиља, са акцентом на насиље на спортским манифестацијама. Схвативши и продубивши своју свест о важности спортског такмичења и правилног односа према здравом животу, ученици су се, у духу познатог Де Кубертеновог гесла: „Важно је учествовати“, упутили на спортске терене где су одмерили снаге у фудбалу, кошарци и одбојци на песку.
Након спортских игара дружење је настављено у дворишту таванкутске жупне цркве где је све учеснике пројекта дочекао и ручком почастио жупник Фрањо Иванковић, уз лакумиће наше куварице Анице Црнковић.
Пројекат је финансијски помогао, и тиме га омогућио, Покрајински секретаријат за спорт и омладину.