Светски дан срца

У уторак, 29. септембра, ученици виших разреда су у сарадњи са наставницом физике - Данијелом Раднић, наставницом биологије - Љиљаном Јурчак и члановима Ученичког парламента наше школе обележили Светски дан срца. Он се у свету традиционално обележава већ дуги низ година, чиме се указује на факторе ризика који доводе до срчаних обољења. Украшавањем паноа у холу школе, ученици су се упознали са грађом срца, који су то ризици који доводе до срчаних обољења, као и са начинима како да заштите своје срце. Ученици су и све научено спровели у дело. За ужину су донели воће и воћне салате које су код куће припремили, физички су се активирали вежбањем на великом одмору, а на часу физике су мерили и крвни притисак. На паноу су изнете и неке занимљивости о срцу и крвним судовима које су изазвале одушевљење код ученика. Ученички парламент ће направити месечни, здрав јеловник који ће се пробати и спровести у дело. Погледајте галерију слика.

Текст: Данијела Раднић

Европски дан језика

У нашој школи смо, 27. септембра, обележили Европски дан језика. Ученици 5.а разреда, под менторством наставника хрватског језика Бруне Дроњића, истакли су зашто је важно бринути о језику, како се језик кроз време мења, који језици припадају јужнославенској језичкој заједници, о међујезичној комуникацији и језичком „позајмљивању“...
Након почетног излагања, сви ученици подељени су у парове, затим су одиграли memory игру у којој је циљ био спојити речи школа на различитим језицима. Ученици су били врло пажљиви, радосни и заинтересовани, а с обзиром да је резултат био изједначен, морали смо одиграти и други круг игре у којој смо спајали реч језик. На крају радионице најуспјешнијим ученицима подељене су награде, а ми остали засладили смо се бомбонама, као утешном наградом.
Ученици 6.а разреда, с наставником Мирославом Раушем, учествовали су у eTwinnning пројекту European Day of Languages Challenges. Пројекат се састојао из неколико кратких задатака. У првом задатку, ученици су писали разгледнице својим вршњацима из Француске, Пољске, Чешке, Румуније, Турске, Португала и Италије - на енглеском и српском језику. Потом су сви учесници снимили своје гласове како би они који добију разгледнице знали прочитати на оригиналном језику. Други задатак био је снимити брзалице на матерњем језику и поставити их на страницу пројекта, а трећи је изабрати брзалицу из неког од језика учесника и снимити покушај изговарања исте. Када пристигну све разгледнице, биће изложене на паноу у учионици.
На темељу спроведених активности и радионица можемо закључити да су језици различити погледи на свет и да што их више знамо, више боја свет који гледамо има. Погледајте галерију слика.

Наступ на „HosanaFest“-у

Ученице виших разреда, које похађају наставу Католичког вјеронаука, наступиле су, у недељу 19. септембра, на фестивалу духовних песама HosanaFest. Оне су присутну публику развеселиле модерним плесом Jerusalema. Своју тачку извеле су након ревијалног дела програма, у паузи - током гласања. Плес је са њима увежбала наставница Биљана Војнић Хајдук.
Учеснице плеса: Луција Скендеровић, Миљана Антал, Албенита Темај, Маријана Вуковић, Наталија Вуковић, Дуња Нимчевић, Дајана Вујковић Буквин, Ведрана Нимчевић и Анђела Стантић.
Како је то изгледало погледајте на фотографијама и видео запису.

Текст: Билјана Војнић Хајдук

Радионица – Хрватске аутентичне играчаке

У четвртак и петак, 16. и 17. септембра, одржане су радионице у школи. Водитељка радионице, госпођа Тања Тандара из Загреба, и њен тим из сектора креативне индустрије осмислили су, у сарадњи с Архитектонским факултетом у Загребу, неколико типова програмских облика за игру с мотивима разних хрватских традиционалних обележја.
Настојећи очувати сећање на неке од карактеристика континенталне и приморске хрватске народне баштине, израдили су игре с мотивима пашке чипке, разним узорцима веза на народним ношњама, начинима плетења вуне и сталка који је служио некадашњем чувању хлеба. Придајући свакој од шема име, добијене су игре за децу које, повезујући познате облике за игру и симболе хрватске баштине, остварују повезницу између учења, стваралаштва и игре.
Први од четири облика, Звутка, означава поступак осликавања властитог примера народне ношње на тканини (помоћу елемената у облику бројних узорака хрватске чипке) и потом њиховог стављања на зврк у облику дрвене лутке - по којима је игра и добила име. Други, под називом Знатижељна нит. подразумева поступак израде разних облика од вуне на дрвеном плетиву. Пагус представља израду композиције од пластичних материјала с препознатљивим узорцима пашке чипке. Последњи, четврти облик под називом Чичулин, темељи се на такмичарској игри у којој је циљ одржати равнотежу сталка, стављајући на његове вертикалне штапиће дрвене колутове различите величине и тежине. Све игре пружају слободан простор за изражавање властитих креативних могућности детета, али им уједно пружају и увид у посебности и основне технике израде неких од најпознатијих предмета хрватске народне баштине.
На првој радионици, у четвртак, учествовали су ученици 6.б разреда са својим разредним старешином, директорицом и наставником хрватског језика, у а петак су ученици нижих разреда у Доњем Таванкуту, Горњем Таванкуту и Љутову имали прилику забавити се и упознати са овим јединственим играчкама. Наши ученици су неколико сати предано и с великом заинтересованошћу израђивали властите облике с узорцима хрватске народне баштине.
Судећи по добрим утисцима ученика, надамо се и будућим сарадњама с госпођом Тањом Тандаром и њеним тимом.Погледајте галерију слика